بازدید 11534
با پانصد و سومین روز از حمله روسیه به اوکراین

اعلام جزئیاتی از تلفات تکان دهنده جنگ اوکراین/انهدام مقر طراحی حملات اوکراین به خاک روسیه 

پانصد و سه روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۸۳۸۵۹
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۹ 18 July 2023

اعلام جزئیاتی از تلفات تکان دهنده جنگ اوکراین

بین الملل تابناک: پانصد و سه روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

مارک میلی: ضدحمله اوکراین ناموفق نبوده است
۱۴۰۲/۰۴/۲۷ - ۲۲:۵۸

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا با اشاره به اینکه نمی‌تواند ضدحمله اوکراین علیه روسیه را "ناکام" بخواند، عنوان کرد که هنوز برای رسیدن به چنین نتیجه‌ای بسیار زود است.

به گزارش گاردین، مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا روز سه‌شنبه گفت که آمریکا " تا هر زمان که لازم باشد درحمایت از نبرد اوکراین برای آزادی مصمم است".

وی در ادامه جنگ اوکراین را "تهاجم غیرضروری، ناعادلانه و غیرقانونی روسیه برای بیش از 500 روز" قلمداد کرد.

مارک میلی به همراه لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در ادامه درخصوص تمرین‌های خلبانان اوکراینی برای به پرواز درآوردن جت‌های F-16 صحبت کردند.

مارک میلی در بخش دیگری از سخنان خود درخصوص ضدحمله اوکراین گفت: این (ضدحمله) بسیار با ناکامی فاصله دارد. هنوز بسیار زود است که چنین چیزی بگوییم. به گمانم هنوز نبردهای بسیاری باقی مانده است و همچنان پای آنچه که پیشتر گفته بودیم می‌ایستم. "این قرار است طولانی، سخت و خونین باشد".

آستین: برای تامین تسلیحات مورد نیاز اوکراین هر کاری می‌کنیم
۱۴۰۲/۰۴/۲۷ - ۲۲:۵۶

 «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا روز سه‌شنبه مدعی شد که اوکراین در ضد حملات خود پیشروی‌هایی داشته است و تلفات روسیه در جنگ به صورت فزاینده‌ای در حال افزایش است.

وی در ادامه سخنانش گفت: «ما هر کاری که بتوانیم انجام خواهیم داد تا سیستم‌های دفاع هوایی و مهمات مورد نیاز اوکراین را تامین کنیم».

آستین اضافه کرد: «پوتین معتقد بود که طی چند روز بر کی‌یف سیطره خواهد یافت اما او نتوانست این کار را انجام دهد».

ساعاتی پیش بود که رسانه‌های اروپایی خبر دادند که آمریکا قصد دارد بار دیگر به اوکراین کمک نظامی کند و ارزش بسته جدید کمک‌های نظامی واشنگتن به کی‌یف 1.3 میلیارد دلار خواهد بود.

مسکو: تحریم‌های انگلیس بر سیاست‌های روسیه تاثیر نمی‌گذارد
۱۴۰۲/۰۴/۲۷ - ۲۲:۵۴

وزارت امور خارجه روسیه به اقدامات خصمانه اخیر انگلیس در اعمال تحریم‌های جدید واکنش نشان داد.

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: «تحریم‌های جدید انگلیس علیه روسیه، ریاکاری آشکار و اقدام خصمانه علیه مسکو است».

وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد که تحریم‌های جدید علیه روسیه بر سیاست‌های این کشور از جمله عملیات ویژه نظامی تاثیر نخواهد گذاشت. 

رایزنی وزرای خارجه روسیه و ترکیه درباره توافق غلات
۱۴۰۲/۰۴/۲۷ - ۲۲:۵۲

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در یک تماس تلفنی با «هاکان فیدان» وزیر امور خارجه ترکیه درباره نتایج همکاری مشترک بین مسکو و آنکارا در چارچوب «توافق غلات» گفت‌وگو کردند.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای در این خصوص اعلام کرد: «وزرای خارجه (ترکیه و روسیه) بعنوان جایگزینی برای "ابتکارعمل دریای سیاه"، گزینه‌های دیگری را برای برای عرضه غلات به کشورهای بسیار نیازمندی که به اقدامات خرابکارانه کی‌یف و حامیان غربی آن وابسته نیستند، در نظر گرفتند.

طبق این گزارش، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که وزرای خارجه ترکیه و روسیه در تماس تلفنی خود در خصوص گزینه‌های دیگر ارسال غلات به کشورهای نیازمند در پی پایان توافق غلات گفت‌وگو کردند.

علاوه بر این، آن‌طور که وزارت خارجه روسیه اعلام کرده است فیدان و لاوروف همچنین در خصوص جدیدترین تحولات اوکراین بحث و گفت‌وگو کردند و بر لزوم تداوم تماس‌های دوجانبه تأکید کردند.

از طرف دیگر، روزنامه «الحریت» ترکیه در این خصوص گزارش کرد که هاکان فیدان با سرگئی لاوروف، و «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد، در مورد تحولات پیرامون توافق غلات بین اوکراین و روسیه گفت‌وگو کرده است.

بر اساس این گزارش، هدف از مذاکرات بین دیپلمات‌های ارشد ترکیه و روسیه در ۱۸ ژوئیه (۲۷ تیر ماه) یافتن راه‌حل و تضمین دسترسی مداوم غلات اوکراین به بازارهای جهانی از طریق تنگه ترکیه بود.

روسیه اخیراً تصمیم خود را برای خروج از توافق غلات تا زمان برآورده شدن شرایطش اعلام کرد که برخی پس از آن در خصوص توانمندی اوکراین برای صادرات غلات ابراز نگرانی کردند.

توافق غلات در ژوئیه سال گذشته به امضای ترکیه، سازمان ملل، روسیه و اوکراین درآمد که گام مهمی در جهت ازسرگیری صادرات غلات از سه بندر دریای سیاه اوکراین بود.

بر اساس این گزارش، فیدان در یک نشست جداگانه در ۱۷ ژوئیه با گوترش نیز گفت‌وگو کرد تا آخرین تحولات مربوط به این توافق را بررسی کند.

از طرف دیگر، کرملین امروز، اوکراین را به استفاده از کریدور غلات دریای سیاه برای «اهداف جنگی» متهم کرد و گفت که چنین اقداماتی به تصمیم روسیه برای خروج از توافق غلات منتهی شده است.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین در این خصوص گفت: «بدون تضمیم‌های امنیتی مناسب، خطرات خاصی در این‌جا پدیدار می‌شود. اگر توافق آینده بدون روسیه تشکل شود، این خطرات باید در نظر گرفته شود».

سازمان ملل و متحدان غربی اوکراین به شدت از خروج روسیه از توافق غلات انتقاد کرد و تأکید کردند که این اقدام رفاه زندگی بسیاری را در معرض خطر قرار خواهد داد.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه روز گذشته (دوشنبه) قبل از عزیمت به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس اطمینان داد که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه از ادامه توافق غلات حمایت خواهد کرد.

اردوغان بر اهمیت تشدید تلاش‌های دیپلماتیک و مذاکات آتی درباره توافق غلات تأکید کرد و ابراز امیدواری کرد که دیدار ماه آگوست وی با پوتین یا یک تماس تلفنی قبل از این دیدار فرصتی را برای رسیدگی به این موضوع به وجود آورد.

برزیل: با ارسال سلاح به روسیه و اوکراین مخالفیم
۱۴۰۲/۰۴/۲۷ - ۲۲:۴۱

 در شرایطی که فشارهای آمریکا به کشورهای مختلف برای پیوستن به کارزار فشارهای بی سابقه و منزوی کردن روسیه ادامه دارد، وزیر خارجه برزیل بر ادامه تلاش این کشور برای پایان جنگ اوکراین تاکید کرد.

خبرگزاری روسی «ریانووستی» روز دوشنبه (دیروز) مصاحبه‌ای با «مائورو ویرا» وزیر خارجه برزیل ترتیب داده و موضع این کشور آمریکای لاتین را درباره جنگ اوکراین جویا شد.

به گزارش راشاتودی، این مقام ارشد برزیلی ضمن تاکید بر تداوم تلاش‌ «لولا ایناسیو داسیلوا» رئیس‌جمهور کشورش برای حصول صلح میان روسیه و اوکراین، بار دیگر مخالفت برزیل با ارسال سلاح در این جنگ را تکرار کرد.

به گفته ویرا، برزیل با تحویل سلاح به هر یک از طرفین جنگ اوکراین و روسیه مخالف است. این دیپلمات برزیلی همچنین پیش‌بینی کرد که صلح در نهایت با کمک کشورهایی مانند برزیل و کشورهای آفریقایی محقق خواهد شد.

وزیر خارجه برزیل با اشاره به تلاش‌های رئیس‌جمهور کشورش برای حصول صلح بین روسیه و اوکراین، تصریح کرد که «چندین کشور آماده پیوستن (به تلاش‌های داسیلوا برای پایان جنگ) هستند».

وی با تاکید به پیشنهاد اخیر گروهی از کشورهای آفریقایی برای پایان دادن به جنگ اوکراین، افزود: «این کار (صلح بین روسیه و اوکراین) زمان خواهد برد اما دقیقا به همین خاطر این موضوع به صلحی منجر خواهد شد که ما در تلاش برای آن هستیم».

لولا داسیلوا رئیس‌جمهور برزیل در جریان سفر ماه گذشته به ایتالیا اعلام کرده بود که روسیه و اوکراین باید برای پایان دادن به جنگ، امتیازاتی بدهند. او تصریح کرد: «هر دو طرف باید چیزی بدهند. فقط روس‌ها و اوکراینی‌ها می‌دانند که آنها برای صلح به چه چیزی نیاز دارند».

داسیلوا که پیش از این پیشنهاد میانجیگری برای پایان دادن به جنگ روسیه و اوکراین را داده بود، در سفر به ایتالیا ظرفیت اتحادیه اروپا برای میانجیگری  را زیر سوال برده چرا که به گفته او، اتحادیه اروپا عملا در جنگ به نفع اوکراین مشارکت داشته است.

رئیس‌جمهور برزیل هند، مکزیک و کشورهای آفریقایی را به عنوان میانجیگران احتمالی و بی‌طرف خواند که می‌توانند برای صلح میان روسیه و اوکراین میانجیگری کنند.

اوکراین: وضعیت درگیری در شرق "پیچیده" است
۱۴۰۲/۰۴/۲۷ - ۲۲:۲۹

 ژنرال الکساندر سیرسکی فرمانده نیروی زمینی اوکراین در تلگرام نوشت: اوضاع در شرق "پیچیده" اما تحت کنترل است.

وی مدعی شد که روسیه نیروهای خود را به سمت شهر کوپیانسک در منطقه شمال شرقی خارکیف متمرکز کرده است، اما نیروهای اوکراینی آنها را عقب نگه می‌دارند.

هانا مالیار معاون وزیر دفاع اوکراین روز گذشته ادعا کرد: از زمانی که کی‌یف ضدحمله خود را در اوایل ژوئن (خرداد) به کمک سلاح‌های تامین توسط متحدان غربی آغاز کرد، بیش از ۲۱۰ کیلومتر مربع (۸۱ مایل مربع) از خاک (اوکراین) را پس گرفته است.

اعلام جزئیاتی از تلفات تکان دهنده جنگ اوکراین

 نتیجه یک نظرسنجی در کشور جنگ زده اوکراین در شرق اروپا حاکی است این کشور تقریبا در حال نابودی است، چون ۶۳ درصد از شهروندان آن حداقل یکی از بستگان یا دوستان خود را در این جنگ از دست داده اند.

 یک گزارش «مجمع جهانی سالزبورگ» اتریش از نتیجه یک نظرسنجی انجام شده توسط موسسه بین المللی جامعه شناسی کی‌یف پایتخت اکراین از افزایش چشمگیر و فزآینده آمار تلفات جنگ در این کشور خبر می دهند، به گونه ای که تقریبا دو سوم از کسانی که مورد نظرسنجی قرار گرفتند اعلام کردند که حداقل یک نفر و بطور متوسط سه نفر را در حلقه نزدیک بستگان و دوستان خود در این جنگ از دست داده اند.

طبق این نظرسنجی که بین ماه های مه و ژوئن (اردیبهشت و خرداد) امسال انجام شد، ۶۳ درصد از اوکراینی ها به طور متوسط ۳ نفر از بستگان نزدیک یا دوستان خود را در این جنگ از دست داده اند.
۷۸ درصد از مصاحبه شوندگان گفته اند که بطور متوسط ۷ نفر از بستگان نزدیک یا دوستان شان در این جنگ زخمی یا کشته شده اند. یعنی باز هم، ۶۴ درصد اعلام کردند که بستگان نزدیک یا دوستانی دارند که زخمی شده اند.

این نظرسنجی که نتیجه تکان دهنده آن امروز در روزنامه انگلیسی «تایمز» لندن نیز انعکاس داشته، با انتخاب تصادفی مصاحبه شوندگان ز از راه تلفن انجام شده است.فقط اوکراینی ها در سرزمین های تحت کنترل کی یف مورد سوال قرار گفته اند. ساکنان کریمه و مناطق تحت کنترل روسیه در این نظرسنجی شرکت نکردند.
این گزارش با تاکید براینکه اینکه این نظرسنجی قبل از شروع ضد حمله اوکراین در چهارم ژوئن (۱۵ خرداد) انجام شد نوشت: اگرچه روسیه عمدتا به اهداف نظامی حمله می کند و کشته ها و زخمی های این حملات هم عمدتا نظامیان اوکراینی هستند. با این وجود نتایج این نظرسنجی از این فرض حمایت می کند که تلفات اوکراین در این جنگ ممکن است بسیار بیشتر هم باشد.

این گزارش افزود: با وجود اینکه حتی پیش از آغاز ضدحمله وزارت دفاع روسیه روزانه صدها سرباز اوکراینی را کشته بود و شاید اعداد هنوز به طور مستقل قابل تایید نباشند، اما آمار اعلام شده قبلی باز هم با نتایج این نظرسنجی مطابقت دارند. یعنی بعد از این ضدحمله نیز رقم روزانه تلفات و زخمی های اوکراینی اعلام شده از سوی وزارت دفاع روسیه بار دیگر به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

روزنامه تایمز لندن برای برجسته کردن آمار تلفات این جنگ به نقل از ژنرال مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا نوشت که اوکراین تلفات زیادی در میان سربازان خود متحمل شده است.

او گورستان «کراسنوبلسکی» کی یف را یکی از بزرگترین گورستان ها در اوکراین معرفی کرد که اجساد تعیین هویت شده و نشده هزاران سرباز اوکراینی را در خود جای داده است و هنوز هم آماده پذیرش تلفات بیشتر از این جنگ است.

کشیش نظامی واسیلی کولودی نیز در این خصوص گفت که گاهی اوقات ۲۰ سرباز در یک روز به طور همزمان در این گورستان دفن می شوند.

تایمز به نقل از بازرسان پزشکی قانونی اوکراین گفت که بیش از ۱۰ درصد از اجساد سربازان کشته شده به دلیل تخریب حداکثری و گسترده ناشی از سلاح های پیشرفته شناسایی نشده اند و حتی تعداد زیاد این اجساد و شرایط جنگ موجب شده است تا حفظ هویت کشته شدگان تقریباً غیرممکن شود، به خصوص که برخی از اجساد غیرقابل تشخیص حتی تغییر شکل بیشتری یافتند.

کلودی به این روزنامه گفت که معمولاً مراسم تشییع جنازه سربازان ناشناس که مستقیماً در این گورستان دفن می شوند برگزار نمی شود، اما اگر هویت فرد کشته شده پس از آزمایش DNA تأیید شود، مراسم تشییع جنازه دوباره سازماندهی می شود.

انهدام مقر طراحی حملات اوکراین به خاک روسیه 

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد تاسیساتی که اوکراین از آن برای طراحی و آمادگی حملات علیه روسیه استفاده می‌کرد را نابود کرده است.

به گزارش شبکه خبری راشا تودی، وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای همچنین اعلام کرد که نیروهای روسیه شبانه و با استفاده از سلاح‌های دریاپایه با دقت بالا یک حمله تلافی جویانه ترتیب دادند.

طبق این بیانیه، این حمله تاسیساتی که برای آمادگی حملات تروریستی علیه روسیه با دخالت پهپادها، استفاده می‌شد را هدف قرار داد. همچنین کارخانه کشتی سازی در شهر اودسا در جنوب اوکراین که آنها را تولید می‌کرد، هدف قرار گرفت.

پیش از این در ساعت‌های اولیه روز سه‌شنبه، مقام های نیروی هوایی اوکراین از حملات هوایی روسیه به مناطقی در جنوب و شرق این کشور خبر دادند. همچنین وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که حملات گسترده پهپادی جدید اوکراین به کریمه را خنثی کرده است.

ژاپن تحریم های بیشتری علیه روسیه وضع می کند

 سخنگوی ارشد دولت ژاپن روز سه شنبه خبر داد این کشور در حال بررسی اعمال تحریم های اقتصادی بیشتر علیه روسیه به علت جنگ با اوکراین است.

 هیروکازو ماتسونو دبیر ارشد کابینه ژاپن، در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد دولت درباره اقدامات مشخصی که ژاپن «در پرتو اقدامات تنبیهی اروپا و ایالات متحده» انجام خواهد داد، بحث خواهد کرد و اضافه کرد هنوز هیچ تصمیمی گرفته نشده است.

در حالی که ژاپن از فروردین ۱۴۰۱ ارسال خودروهای لوکس به ارزش بیش از ۶ میلیون ین (۴۳۰۰۰ دلار) را به روسیه ممنوع کرده است، به گفته کارشناسان، تحریم های جدید ممکن است خودروهای کارکرده با قیمت کمتر را که در روسیه تقاضای بالایی دارند، پوشش دهد. این در حالی است که کشورهای غربی نیز تصمیم گرفته اند ممنوعیت صادرات خودرو به مسکو را تقویت کنند.

ماتسونو همچنین از خروج روسیه از توافق صادرات غلات اوکراین از طریق دریای سیاه، انتقاد کرد و گفت: این تصمیم «بسیار تأسف‌آور» است و ژاپن به‌دقت تأثیر آن بر عرضه جهانی غذا را زیر نظر خواهد گرفت.

دبیر ارشد کابینه ژاپن اضافه کرد: «ژاپن با همکاری گروه هفت و جامعه بین‌الملل موکدا از روسیه می‌خواهد به قرارداد صادرات غلات بازگردد تا اطمینان حاصل شود این ابتکار عمل از سر گرفته می‌شود».

به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین با اعلام به تعلیق درآوردن طرح توافق صدور غلات اوکراین از سوی روسیه اعلام کرد که روسیه زمانی به توافقنامه بازمی‌گردد که پایبندی به بخش دوم توافق اجرا شود؛ این قسمت غرب را ملزم می‌کند تا محدودیت‌ها بر صادرات کشاورزی و کود را رفع کند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۳۲
انتشار یافته: ۶۸
پوتینی ها میگن تابستان داغ خیلی هم داغ نیست. حرفی نیست. خبر اجازه ورود خودروهای امریکایی با کولر انچنانی بعد از 44 سال برای عبور از تابستان داغ همه چیز را توضیح میدهد! ولی پوتینی ها از بس خجالتی هستند خواهند گفت که امریکا در برابر ما کرنش کرد و ما هم اجازه دادیم! در مورد روسیه هم که دیگه گفتن نداره. شک دارید از یوگنی و واگنر و افسران وطن پرستی مانند ژنرال سوروویکین و ژنرال پوپوف و فرماندار گماشته پوتین از حملات هر روزه اکراین در کریمه بپرسید. در این تابستان داغ پوتین تمام شد. پوتین حتی دیگر جرات ندارد از تهدید اتمی صحبت کند چه برسد استفاده از ان یا اقدامی علیه ذلنسکی و اعضای دولت او در کیف بکند نکند کرملین را از دست بدهد. پوتینی ها حتی از گورباچفی های اخر شوروی هم دیدنی تر شدند! خدایا شکر که تحقق وعده حقت را شاهدیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
جوجه مثلا تحلیلگر، آخر پائیز بیا کارت دارم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
خداییش خودت هم فهمیدی چی گفتی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
شما از کانادا چی شده دلسوز ما شدی؟
زمستونا اذیت نمیشید روی اون عرض جغرافیایی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
نحوه حرف زدن شبیه پیرمرد های لاغر غرغرو که همه رو به دید تحقیر نگاه می کنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
مرگ بر بی وطن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
فعلا که داغیش تو رو بدجور سوزونده که ۲۴ ساعته درازکشیدی جلوی مانیتور تا ببینی اخبار جنگ کی میاد نفر اول نظر بدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
ویرانی اکراین و بهت تبریک می گم اربابت گل کاشت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
روسیه در این جنگ تمام عیار مقابل 20 کشور شکست ها و پیرزوی های زیادی داشته ولی نتیجه جنگ در آخر مشخص خواهد شد
اما آنچه که مشخص است روسیه در این جنگ نابود
نمی‌شود
اوکراین هر روز با بمباران ها خراب تر و داغون تر و ویران تر می‌شود ولی تا الان حتی یک ساختمان روسیه هم آسیب ندیده است
یاشار
| France |
۱۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
چرا نمیری از اوکراین دفاع کنی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
ارسال مطلب ۲۲:۱۹ و ارسال کامنت اول ۲۲:۲۸. حدود ده ها کلمه . هنوز نفهمیدید پشت پرده ی کامنتهای ضد ایرانی ، چیه و کیه ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
آمریکا و انگلیس به سلامت بادا سربازان و مردم بدبخت اوکراین کیلویی چند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
از اول جنگ تا الان روسیه پیروز بوده و هست
تلفات و خسارت ناتو هم 10 برابر روسیه است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
درود بر روسیه
مرگ بر اوکراین صهیونیست
تبریک تبرییییک!
شما موفق شدید بعد از ویتنام،عراق،افغانستان،لیبی،سوریه و یمن
اوکراین رو هم به نابودی بکشید تقدیم به تمامی کسانی که کورکورانه و بدون کمترین سواد و مطالعه از غرب و آمریکا دفاع می کنند
مگر قرار نبود شما ناتو رو به سمت شرق نبرید اما بردید تا جاییکه هوس اضافه کردن اوکراین به سرتون زد یعنی بیخ گوش روسیه
همین کارها رو هم دارید با تایوان می کنید در حالی که خودتون قبول کردید و دارید که جزو چین هست
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
خوب. پس هشت سال جنگ ما در برابر صدام جنایتکار اشتباه بوده. کلا شرق گراها جالب هستند. همش میگن ذلنسکی مزدوره و اکراینی ها اهل جنگ نیستند ولی توضیح نمیدن این پوتین چرا ۵۰۰ روز مثل ... در اکراین گیز گرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
طرف اومد جلوی یه آدم بزن بهادر وایسته عقل حکم میکرد بعد سیلی اول بره کناره، ولی بعد پانصد تا سیلی هنوز وایستاده!، خوب اون آقای بزن بهادر که داره پبیشتر ثابت میشه!، چی میگی!!!!ب
ناشناس
| Netherlands |
۰۸:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
فقط بلاهت و وطن فروشی اینهایی که عراق را با روسبه و ایران را با اکراین مقایسه می کنند انسان را از هر چه ایرانیست
منزجر می کند
اکراین تا دندان مسلح که رسانه ها و نوکرانشان بیست و چهارساعته برایش تبلیغ می کنند چه شباهتی به ایران مظلوم
دست خالی دارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
تا امریکا و نوکران بی جیره و مواجبش هستند برای ماله کشی این داستان ادامه دارد
نمونش همین کانادایی بی وطن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
کانادایی فرق این هستش که ایران مسلمان بود با عراق هم دعوایی نداشت
ولی اوکراین یک کشور فاسد آلوده مشرک هستش که با کوبیدن به تبل جنگ با روسیه و فرستادن درخواست عضویت در ناتو باعث این جنگ بود
مقصر ویرانی اوکراین خودش هستش
امروز خاک اوکراین محل درگیری روسیه با پیمان نظامی آمریکایی - اروپایی (ناتو) است و چنین آمار تلفاتی دور از انتظار نیست. ناتو با روسیه در خاک اوکراین با جان مردم اوکراین جنگید، میلیاردها دلار ادوات نظامی را دود کرد و حاصل این جنگ ویرانی زیر ساخت های اوکراین و آوارگی و کشته شدن انسان های بی گناه زیادی بود و آیا اگر این جنگ در یکی از کشورهای اروپایی عضو ناتو اتفاق افتاده بود، آمریکا و تروئیکا حاضر بودند از جان مردم آن کشور چنین مایه ای بگذارند که تقریبا طبق آمار خودشان نزدیک به بیش از ۵۰ درصد مردم اوکراین یا کشته شده اند یا آواره کشته اند؟ چنین آماری مصداق بارز جنایت علیه بشریت است و تمام افرادی که در برافروختن چنین جنگی نقش داشته اند باید شناسایی و در دادگاه بین المللی لاهه محاکمه شوند تا دیگر ابر قدرت ها جرات نکنند از جان و مال کشورهای ثالث برای رسیدن به اهداف سیاسی - اقتصادی خود مایه بگذارند.
از این جنگ چه چیزی عاید کشور اوکراین به جزء آواری و ویرانی شد و شاید در آینده درصدی از خاک این کشور با پا در میانی همین آمریکا و انگلیس و فرانسه ای که دم از حمایت از مردم اوکراین می زنند به کشور روس ملحق شود و اگر چنین شد زیاد تعجب نکنید.
آیا زلنسکی ای که از ماه ها قبل چشم امیدش به جلسه سران ناتو در ویلنیوس لیتوانی بود چیزی از این جلسه عایدش شد؟ آیا اوکراین به عضویت ناتو در آمد؟
اگر زلنسکی به این امید بود که در جلسه سران ناتو باید کشورش به عضویت این پیمان نظامی در می آمد و از حمایت ناتو برخوردار می شد باید بداند که ناتو هیچ گاه با روسیه به صورت مستقیم درگیر نخواهند شد زیرا چنین درگیری ای سرآغاز جنگ جهانی سوم آن هم با چاشنی اتمی خواهد بود، هدف آمریکا و غرب از نفوذ سیاسی در اوکراین مهار قدرت روسیه بود که اگرچه روس ها متوجه شدند و اجازه چنین دخالتی را به آنها ندادند و با تهاجم نظامی به اوکراین تحت عنوان عملیات ویژه نظامی جهت دفع تهاجم غرب بحرانی در شرق اروپا ایجاد شد که با گذشت بیش از ۵۰۰ روز سرنوشت مشخصی بر آن وجود ندارد و اگر مقامات اوکراین به جایی که مستقل تصمیم بگیرند باز هم به غرب و آمریکایی که در شیپور جنگ می دمند اتکا کنند شاید خاک اوکراین پر از پرچم هایی شود که بر خاک کشته شدگان گمنام برافراشته شود و البته سرمشقی هم برای سایر کشورها که در تله سیاسی ابر قدرت ها گرفتار نشوند که اگر گرفتار شدند تاوان آن آنچه خواهد بود که در عکس امروز و ۵۰۳ روز قبل دیدید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
اینجوری که داری میگی کلا روسیه بی گناه هست و هیچ کاره.
در جریان هستی قرار بود روسیه 7 روزه کل اوکراین را بگیره؟ الان شده 500 روز و روسیه مونده با کل کشته و زخمی و اقتصادی ویران
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
وقتی که پوتین دلیل حمله اش را عملیات ویژه نظامی برای تهاجم غرب عنوان داشته یعنی چه؟ این حرف یعنی این که اگر اقدامات تحریک آمیز ناتوی تحت رهبری آمریکا در مرزهای شرقی ما نبود، ما کاری به کشور اوکراین نداشتیم و با توجه به هشدارهای دیپلماتیک مکرر مقامات کرملین قبل از مناقشه کی یف - مسکو به ناتو که چنین اقدامات تحریک آمیزی ممکن است باعث درگیری و جنگ شود، حال چه دادگاهی می تواند پوتین و مقامات کرملین را به جرم حمله نظامی به اوکراین محاکمه کند؟ درست مثل این می ماند که آمریکا عناصر منافقین را در کشور عراق تحریک کند تا در مرزها کشور ما اقدامات تحریک آمیز انجام دهند یا عناصر پ ک ک را تحریک کند که بر علیه تمامیت ارضی ترکیه اقدامات تحریک آمیز انجام دهند، خب واکنش ایران و ترکیه چه خواهد بود؟ محتملا گزینه جنگی برای دفاع و برقراری آرامش در مرزهای کشور در دستور کار قرار می گیرد.
امروز آنهایی که آتش این جنگ افروزی را شعله ور کردند باید محاکمه شوند ولی متاسفانه با رسانه های کذایی ای که در اختیار دارند، دارند با عوام فریبی دنیا طوری مسائل را جلوه می دهند که
مقصر مقامات کرملین هستند و چیه جلوه دادن واقعیت های تاریخ است که وجدان های بیدار را نگران می کند چون اگر
چنین رویه ای ادامه پیدا کند فردا باید شاهد درگیری چین و تایوان و کشته شدن انسان های بی گناه این بار در شرق آسیا باشیم.
امریکا و اروپا چه اشی برای اکراین پختند . آخرش هم سرزمین‌های اکراین به تسخیر روسیه دراومد و هم چند صد هزار اکراینی کشته شدند . اتحادیه اروپا و حتی ناتو هم اکراینی ها رو رها کردند . اروپا و آمریکا در نشست سران ناتو حتی زلنسکی رو در عکساشون تحویل نگرفتند . اطمینان به امریکا و اروپا سرانجامش حال و روز اکراین است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
عکسهای مستهجن زلنسکی دلقک در فیلمها را ببینید .آیا چنین آدمی با این شخصیت برای ریاست یک کشور مناسب وقابل احترام است؟
زلسنکی با حماقت اوکراین نابود کرد هزار میلیارد دلار بمب های خوشه ای که درایند اوکراین نابود میکنند مردک چیکارکرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
چیکار میکردن ؟مثل بی غیرتها وای میسادن تا راحت بیان کشورشان رو بگیرن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
اگر زلنسکی عاقل بود چرا باید آلت دست ناتو برای توسعه طلبی بشه
پس اگر همه اوکراینیها مردن و همه زیرساخت‌های نظامی رو روسیه زده پس چرا نمیتونه پیشروی کنه ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
چون زمین گرده و شما که سوال میپرسی هنوز اینو درک نکردی؟!!! باید اونقدر پیشری میکرد که برگرده و خودش رو هم دوباره تصرف کنه!؟؟عجب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
چون قصدش از اول اشغال اکراین نبود
جلوگیری از نسل کشی روسها بود که اون استانها رو گرفته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
چون جنگ روسیه الان با کل ناتو هستش
حکومت اکراین خود را در بست در اختیار امیال توسعه طلبانه ناتو قرار داد و ملتی را بدخت و کشورشان را مخروبه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
چرا جمهوری اسلامی خودشو به روس و چین چسبانده؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
ظاهراً اتحاد ایران و روسیه باعث سوختن و آتش گرفتن عده ای.... هستش
عجب،این دعوای لفظی زلنسکی با آلمان،امریکا و... خبر از فاجعه پشت پرده ها داشت.اینم شد چرنوبیل اوکراین.بیچاره مردم عادی اوکراین.
تا کنون بیش از 200 هزار تجاوزگر روسیه در خاک اوکراین به درک واصل شده اند و روزانه صدها روس جانی دیگر به کود مزارع اوکراین تبدیل می شوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
از سوزش شنا مشخصه کاملا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
بوی سوختگی میاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
حالا ارزش این چند صدهزار سرباز روس بیشتره یا هزاران میلیارد دلار زمین کشاورزی اوکراین؟
ناشناس
| Netherlands |
۱۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
ناشناس 09:09 - این بوی سوختگی همان بوی کباب شدن اشغالگران روس داخل تانک هایشان است که با موشک های جاولین ارتش اوکراین منفجر می شوند.
آستین اضافه کرد: «پوتین معتقد بود که طی چند روز بر کی‌یف سیطره خواهد یافت اما او نتوانست این کار را انجام دهد».

والا شاید مثلا یک ژنرال دست چندم روسیه همچین حرفی زده باشه ولی بفرمایید پوتین دقیقا کجا این حرف رو زده؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
وقتی روس‌ها اسم این تجاوز رو گذاشتن عملیات ویژه، یعنی انتظار داشتند چتد روزه کار را تمام کنند. کسی به یک جنگ که تا الان بیشتر از 500 روز طول کشیده و معلوم هم نیست کی تمام میشه نمیگه عملیات ویژه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
هر تحلیلگر نظامی باید بفهمه که در ادبیات نظامی چند روز متونه حتی ۲۰۰۰ روز باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
این حرف و خبرگزاریهای غربی به نقل از منابع دست چندم زدند و غربگداها بولدش کردند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
غربگداها طبق معمول دروغ گفتند
مثل سرطان پوتین و اشغال مسکو
همین‌پوتینی ها در تجاوز عراق به آیران به صدام بمب خوشه ای میدادند که شهر ها را میزد حالا سده رفیق کرمابه،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
چقدر کوته فکری ما با خود عراق اشتی کردیم برق عراق و ایران میده نصف عراق و ایران ساخته نمیدونی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
در زمان جنگ آمریکا و اروپا کمک صدام بودند به خصوص فرانسه با فروش بیش از صد میراژ به عراق
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
کانادایی لطفا به اینترنت سری بزن و از خود تاریخ نساز
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
حتی یک سرباز روس هم شرف داره به کل منافقان پالانی پرست طرفدار جنبش فواحش
نه داداش اسم اصلی و محرمانه این عملیات عملیات قرن بود ولی اسم غیرمحرمانه این عملیات رو گذاشتتد عملیات ویژه تا ناتو رو بیارند توی بازی، اگه قدرت درک نداری، تا آخر پائیز منتظر باش و ببین که نوبت لهستان و آغاز مذاکره مستقیم روشیه بزرگ و ناتوی چلاغ خواهد رسید.
به امید خدا همه اروپا اتش بگیره والله کم به مردمان افریقا واسیا ظلم کردن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
امیدواریم ناتو ادب شود
تو این دوره و زمانه چیزی که ارزان است جان انسانهاست
نفرین بر جنایتکااران و خون ریزان
روسیه منبع شرارت و استعمار پنهان و فجیع در دنیاست هر کشوری که با روسیه رابطه نزدیک داشته باشد روسیه طوری توسط گماشتگانش ان کشور را در حالی که مردم را با شعارهای دهان پرکن فریب داده و مشغول میکنند ،بی سر و صدا غارت می کند که بعد از چندی مردم آن کشورها از فرط نداری و گرسنگی به مرده هایشان هم رحم نمی کنند سرزمنیهای ثروتمندی که روسیه بی سر و صدا توسط عمالش غارتشان میکند ،کره شمالی ،کوبا، ونزوئلا ، زیمبابوه و ..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
باشه :)))
این نظرسنجی را از صداوسیما گرفته اید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
احسنت پوتین که با غرب ظالم کافر مفسد جنایتکار می‌جنگد
درود بر پوتین که وطن فروشان و گلوبالیستها در اقصی نقاط دنیا را بدجور فشاری کرده.
ویرانی اکراین و به غربگداها تبریک می گم.
اپوزیسیون ایرانی ها اعلام کردند که پوتین در حال فرار به ونزوئلا می‌باشد و به احتمال زیاد با پناهندگی او و همراهان موافقت می‌شود
به امید نابودی پوتین جنایتکار و حامیانش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
به امید نابودی جنبش فواحش و زلنسکی دلقک قوم لوط
واقعا دفاع از کشوری که در طول تاریخ بیشترین آسیب رو به ایران زده سخته نمونه هم خلیج عربی و جزایر سه‌گانه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
اگه اینقدر عمیق به خودت فشار میاری و مثلا فکر میکنی برو به حضرت آدم گیر بده که تو رو که نه ولی آدم ها رو کلا آواره کرد!ب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
بحرین با آن همه منابع هم در زمان محمد رضا پهلوی در
سال1350 با دستور انگلیس رسما از ایران جدا شد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست